راهکارهای حقوقی کاهش هزینه نمایندگی در شرکت‌های تجاری

مجتبی زاهدیان؛ رضا علی پور؛ مهسا مشار موحد

دوره 24، شماره 12 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 67-112

https://doi.org/10.22067/le.v24i12.63852

چکیده
  چنانچه هدف ‌نهایی شرکت‌های ‌تجاری را افزایش سود و هدف حقوق آن‌ها را صیانت از منافع گروه‌های ذی‌نفع شرکت بدانیم، باید به عللی که موجب خلل به این اهداف می‌گردد، توجه نمود. مسئله هزینه‌ نمایندگی به‌عنوان یکی از چالش‌های عمده در عصر توسعه جایگاه شرکت‌های‌تجاری، نگاه اقتصاددانان، فعالان این شرکت‌ها و حقوقدانان را به خویش معطوف ...  بیشتر